Werkwijze

‘All in one’: Kennismakings- intakegesprek en start therapie

Samen kennismaken, verwachtingen, wensen en mogelijkheden met elkaar bespreken is het doel van het kennismakingsgesprek. Op hetzelfde moment gaan we over naar het intakegesprek, daar wordt de problematiek en de hulpvraag besproken en aan de hand hiervan worden de behandeldoelen bepaald. Daarnaast wordt in kaart gebracht of er nog andere hulpverleningsinstanties betrokken zijn. Als dat het geval is nemen wij, met uw toestemming, contact met hen op, zodat de therapie aansluit bij de andere behandelvormen. En tenslotte zullen we ook meteen actief iets doen in de zaal. De ervaring is namelijk dat kinderen en jeugdigen in de zaal graag aan de slag willen en dat is juist ons vak.

‘All in one’: Kennismakings- intakegesprek en start therapie

Samen kennismaken, verwachtingen, wensen en mogelijkheden met elkaar bespreken is het doel van het kennismakingsgesprek. Op hetzelfde moment gaan we over naar het intakegesprek, daar wordt de problematiek en de hulpvraag besproken en aan de hand hiervan worden de behandeldoelen bepaald. Daarnaast wordt in kaart gebracht of er nog andere hulpverleningsinstanties betrokken zijn. Als dat het geval is nemen wij, met uw toestemming, contact met hen op, zodat de therapie aansluit bij de andere behandelvormen. En tenslotte zullen we ook meteen actief iets doen in de zaal. De ervaring is namelijk dat kinderen en jeugdigen in de zaal graag aan de slag willen en dat is juist ons vak.

werkwijze multimap stappenplan

Behandeling:

Tijdens de behandeling wordt er met wekelijkse afspraken gewerkt op een vaste dag en tijd. Een afspraak duurt 45 minuten tot een uur, met een gemiddeld aantal van 15 sessies. Deze worden wekelijkse afgenomen. Daar waar nodig zal er gekeken worden naar afschaling in frequentie en intensiteit. Daarnaast worden de opties bekeken of groepsaanbod of afschaling van behandeling naar begeleiding tot de mogelijkheden behoort. ‘Zo lang als nodig, zo kort als kan’, is hierbij het principe. Na een periode wordt er met een verslag en een gesprek geëvalueerd.

Omkijken

Aan het begin van een therapiesessie wordt op een visueel analoge schaal (VAS) een subjectief gevoel of mening gevraagd die wordt uitgedrukt op een continuüm. Dit lijnstuk van 10 centimeter lengte geeft een indruk over de voortgang, welbevinden, tevredenheid en resultaten van de behandeling.
In de wekelijkse overdrachten wordt de vooruitgang op de behandeldoelen besproken en waar nodig worden deze bijgesteld. Tevens is er aandacht voor de transfer naar huis en/of school. Het kan voorkomen dat het van belang is om gesprekken te voeren met andere betrokkenen, om zo informatie, tips of adviezen te geven. Ook kan het voorkomen dat andere betrokkenen uitgenodigd worden in de zaal om (een deel) oefeningen mee te doen of te bekijken. Dit alles gebeurt in afstemming met jullie.

omkijken

Omkijken

Aan het begin van een therapiesessie wordt op een visueel analoge schaal (VAS) een subjectief gevoel of mening gevraagd die wordt uitgedrukt op een continuüm. Dit lijnstuk van 10 centimeter lengte geeft een indruk over de voortgang, welbevinden, tevredenheid en resultaten van de behandeling.
In de wekelijkse overdrachten wordt de vooruitgang op de behandeldoelen besproken en waar nodig worden deze bijgesteld. Tevens is er aandacht voor de transfer naar huis en/of school. Het kan voorkomen dat het van belang is om gesprekken te voeren met andere betrokkenen, om zo informatie, tips of adviezen te geven. Ook kan het voorkomen dat andere betrokkenen uitgenodigd worden in de zaal om (een deel) oefeningen mee te doen of te bekijken. Dit alles gebeurt in afstemming met jullie.

Afronding:

Als de behandeldoelen behaald zijn, wordt er naar een afronding toegewerkt. In deze laatste fase is het met name van belang dat het kind of de jeugdige de geleerde vaardigheden eigen heeft gemaakt en de behaalde resultaten vast weet te houden. Er volgt een laatste gesprek met alle betrokkenen ter evaluatie en er wordt een eindverslag geschreven. Omdat een mens nooit is uitgeleerd zullen we met ‘mijlpalen’ werken, waarmee we samen streven naar een tevreden opbrengst/uitkomst. Uiteindelijk zal het kind of de jeugdige het zelfstandig in de thuissituatie vorm moeten geven. Hierin zullen we vertrouwen moeten uitspreken en we weten dat ‘leren gaat en staat met vallen en opstaan’.

1

Kennismaking

Samen kennismaken, verwachtingen en wensen en mogelijkheden met elkaar bespreken is het doel van het kennismakingsgesprek.

2

Behandeling

Tijdens de behandeling wordt er met wekelijkse afspraken gewerkt. Een afspraak duurt 45 minuten tot een uur.

3

Afronding

Als de behandeldoelen behaald zijn wordt er naar een afronding toegewerkt.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Neem contact op!

  • Ik heb veel geleerd bij Twan. Ik ben een jongen die van bewegen houdt, dus we bewegen veel. Tussen het bewegen door leer ik dingen van Twan om rustig te blijven. Ik heb al veel geleerd ik was vroeger snel boos en nu ben ik dat niet meer. Nu denk ik snel of ik ga van 20 terug tellen naar 0 of aan leuke dingen denken dat heb ik allemaal geleerd ik ga ook altijd met plezier heen om dat ik me goed voel om dat ik niet meer snel boos word. En we hebben een klik.

    - Damian de Jong
  • Beheersing. Ik vond het leuk bij Twan en heb veel geleerd. Je deed sportieve spelletjes en dat heeft mij geholpen mij woede te beheersen.Monique/moederDe sessies bij Twan zijn zeer leerzaam voor mijn zoon geweest. Via sport en spel en een stappenplan heeft hij geleerd rustig na te denken alvorens te reageren/boos te worden. Hij is zich meer bewust geworden van zijn houding en gedrag en heeft geleerd er op een positieve manier mee om te gaan. Bedankt Twan!

    - Bram Struker
  • Het was super leuk om bij jou PMT te mogen doen, ik vind het goed dat er mensen zijn die zich hiervoor inzetten. Ik heb er uiteraard heel veel van geleerd en vond het super leuk.Ik heb bijvoorbeeld geleerd hoe ik minder snel boos kan worden, dit vind ik leuk en vooral handig om te leren. Ik vind het bij jou zo leuk omdat ik dingen leer doormiddel van sport. Het was super leuk, en we hebben een leuke tijd gehad (20 x)Groetjes Rik!

    - Rik
  • Leuk!! Ik word minder vaak boos en vond PMT heel erg leuk!

    - Kaj Methorst
  • We hopen dat mede door onze reactie ouders geprikkeld worden om voor jou therapie te kiezen!! Reactie: onze zoon heeft veel bereikt dankzij Twan. Hij voelt als de beste aan wat een kind nodig heeft. Ons kind ging altijd met veel plezier, dat geeft precies aan hoe Twan de therapie tot iets heel bijzonders maakte. Vanuit een hele fijne, warme, rustige en veilige sfeer was er ruimte voor volop ontwikkeling. Echt een unieke ervaring.

    - Jochem en Henriette
  • Verrassend! Mijn ervaringen met Twan waren verrassend goed, ik heb een tijd lang gepraat met psychologen maar praten lag mij minder met stilzitten. Toen mij PMT voorgesteld werd was ik enorm verrast! Ik kreeg Twan, bepaalde onderwerpen die ik besprak met andere psychologen en stilzittend bespraken we nu met oefeningen. Daarnaast is Twan heel erg fijn om te hebben als PMT-er omdat hij een beetje meedenkt in mijn hoofd hij weet hoe de jeugd in elkaar steekt. Hij heeft mij veel geleerd en ben blij dat ik bij hem PMT heb gehad!

    - Paul van Dommelen
  • Awesome! Normaal gesproken wist ik bij hulpverleners precies wat ik moest zeggen zodat ze stopten met zeuren. Bij Twan zit dat anders. Hij heeft snel door wat er aan de hand is. In het begin is dat irritant omdat je er dan over moet praten enzo, maar later is het goed omdat hij ook goede oplossingen met je bedenkt. En hij is wel awesome, want je mag gewoon schelden als je dat wil.

    - Kelly
  • Mijn ervaringen met Twan zijn ‘Wow en heel goed’. Ik was naar psychologen en specialisten geweest, maar dat hielp amper tot niet. Nu ik bij Twan zit gaat het onverwachts veel beter, door de manier van denken, aanpakken en omdat hij zelf ook nog aan de jonge kant is is het verband leggen makkelijker.

    - Davy Hunter
  • Wij gingen met onze zoon Brandon naar Twan, omdat hij veel last had van woede-aanvallen. Het was verbazingwekkend dat Twan Brandon zo snel op zijn gemak wist te stellen en haarfijn aanvoelde waar het probleem precies zat. In die korte periode is hij veel evenwichtiger en meer ontspannen geworden. En als hij boos wordt, dan is dat veel minder intens en van kortere duur. Kortom wij zijn meer dan tevreden dat de PMT zo goed voor onze zoon heeft gewerkt en wij kunnen Twan dan ook van harte aanbevelen aan alle kinderen die op wat voor een gebied dan ook hulp nodig hebben.

    - Brandon en ouders
  • Twan is aardig en sociaal! Ik kon mijn woede niet goed beheersen, maar door oefeningetjes ging het steeds beter. We deden bijvoorbeeld 1…2….3….; dat is bijvoorbeeld 1 lopen, 2 hardlopen en 3 rennen. Ik zelf vond dat heel leuk en fijn. Nu wordt ik niet zo snel meer boos op mensen. En Twan verzint hele leuke oefeningen, waarbij je veel leert maar niks door hebt. En hij is aardig en sociaal.

    - Ravi

    Meld je direct aan!

    Dan nemen wij spoedig contact met je op


    Powered by