MET VOLLE MOED NAAR DE MIDDELBARE SCHOOL

Wat is vol goede moed naar de middelbare school?

Zit jij nu in groep 8 en ga je naar de zomervakantie naar de middelbare school? Dan kan dat best spannend zijn. Van een vertrouwde omgeving op de basisschool, naar een grotere onbekende school met allemaal nieuwe gezichten. Nieuwe mensen leren kennen, samenwerken en overleggen in groepjes, aangeven wat je wel en niet fijn vindt, jezelf laten horen in een nieuwe groep: allemaal vaardigheden die de middelbare school van je vraagt.
Twan Caldenhoven PMT vindt het belangrijk dat elk kind lekker in zijn of haar vel zit. Een nieuwe school kan de nodige spanning met zich meebrengen. En daarin ben je zeker niet de enige. Hoe fijn zou het dan zijn om voor de start van de middelbare school al te oefenen met nieuwe thema’s en op die manier de stap van de basisschool naar de middelbare school kleiner te maken.

Wat is vol goede moed naar de middelbare school?

Zit jij nu in groep 8 en ga je naar de zomervakantie naar de middelbare school? Dan kan dat best spannend zijn. Van een vertrouwde omgeving op de basisschool, naar een grotere onbekende school met allemaal nieuwe gezichten. Nieuwe mensen leren kennen, samenwerken en overleggen in groepjes, aangeven wat je wel en niet fijn vindt, jezelf laten horen in een nieuwe groep: allemaal vaardigheden die de middelbare school van je vraagt.
Twan Caldenhoven PMT vindt het belangrijk dat elk kind lekker in zijn of haar vel zit. Een nieuwe school kan de nodige spanning met zich meebrengen. En daarin ben je zeker niet de enige. Hoe fijn zou het dan zijn om voor de start van de middelbare school al te oefenen met nieuwe thema’s en op die manier de stap van de basisschool naar de middelbare school kleiner te maken.

Wat gaan we doen?

Door middel van verschillende bewegingsactiviteiten gaan we bijvoorbeeld oefenen met het ontdekken van jezelf en je eigen kunnen. Wie ben jij, wat is je grens en hoe geef je deze grens aan?
Door te oefenen en ervaren van nieuw gedrag aan de hand van sport- en spelactiviteiten gaan we jou helpen om sterker in je schoenen te staan om de stap naar de middelbare school makkelijker te maken.
Voorbeelden van wat we in de zaal gaan oefenen, zijn: stevig staan door middel van boksen of pijl en boog schieten, nieuwe regels durven toevoegen tijdens een potje lasergamen. Of bijvoorbeeld oefenen met hulp vragen aan andere kinderen als je er even niet uit komt en samen vooraf onmogelijke opdrachten voltooien die later toch wel mogelijk blijken te zijn. De succeservaringen tijdens de bijeenkomsten zullen bijdrage aan de groei van het zelfvertrouwen voor de middelbare school. En juist die persoonlijke groei van het kind is wat Twan Caldenhoven PMT belangrijk vindt.

Wanneer en hoe vaak?

Hoe ziet dat groepje er dan verder uit? In tien wekelijkse PMT-bijeenkomsten oefen je samen met andere groep 8’ers met verschillende thema’s en ben jij na de zomervakantie helemaal klaar voor de overstap naar de middelbare school. Het groepje bestaat uit maximaal 6 kinderen tussen de 11 en de 13 jaar. De PMT-bijeenkomsten zullen begeleid worden door twee psychomotorisch therapeuten. Iedere bijeenkomst duurt maximaal 60 minuten.

Wanneer en hoe vaak?

Hoe ziet dat groepje er dan verder uit? In tien wekelijkse PMT-bijeenkomsten oefen je samen met andere groep 8’ers met verschillende thema’s en ben jij na de zomervakantie helemaal klaar voor de overstap naar de middelbare school. Het groepje bestaat uit maximaal 6 kinderen tussen de 11 en de 13 jaar. De PMT-bijeenkomsten zullen begeleid worden door twee psychomotorisch therapeuten. Iedere bijeenkomst duurt maximaal 60 minuten.

1

Kennismaking

Samen kennismaken, verwachtingen en wensen en mogelijkheden met elkaar bespreken is het doel van het kennismakingsgesprek.

2

Behandeling

Tijdens de behandeling wordt er met wekelijkse afspraken gewerkt. Een afspraak duurt 45 minuten tot een uur.

3

Afronding

Als de behandeldoelen behaald zijn wordt er naar een afronding toegewerkt.

    Meld je direct aan!

    Dan nemen wij spoedig contact met je op


    Powered by