Roos Garritsen

Hallo daar!

Mijn naam is Roos Garritsen. Ik ben 26 jaar oud en ben samen met mijn vriend en kat woonachtig in Doetinchem. In augustus 2017 ben ik afgestudeerd als orthopedagoog aan de Radboud Universiteit van Nijmegen, met als specialisatie angst-en stemmingstoornissen. Na het afronden van mijn studie heb ik me in het werkveld in verschillende doelgroepen mogen verdiepen, waaronder kinderen en jongeren met leerproblemen, een verstandelijke beperking en/of gedragsproblemen.

Sinds november dit jaar ben ik als orthopedagoog (Rooskleurig Orthopedagogiek) voor één dag in de week betrokken bij de praktijk van Twan. Hier verzorg ik extra ondersteuning voor kinderen, jongeren en hun ouders, die een steuntje in de rug kunnen gebruiken. Dit kan ondersteuning zijn in de vorm van psycho-educatie (uitleg over een bepaalde diagnose met daarbij wat praktische tips bijvoorbeeld), maar ook in de vorm van een kortdurende en laagdrempelige behandeling van het kind of de jongere zelf. Deze behandeling kan gericht zijn op diverse problemen waar kinderen of jongeren en hun omgeving mee te maken kunnen hebben; van ADHD tot faalangst en van autisme tot leerproblemen (en zo nog veel meer). Bovendien zijn er mogelijkheden op het gebied van het uitvoeren van psychologisch onderzoek, zoals bijvoorbeeld een intelligentie onderzoek.

Naast mijn werk als orthopedagoog binnen de praktijk van Twan, ben ik momenteel ook werkzaam als orthopedagoog en dyslexiebehandelaar bij Berkel-B. Hier doe ik onder andere onderzoek naar de aanwezigheid van dyslexie en/of

Robin Nielsen

Hallo daar!

Mijn naam is Robin Nielen, geboren en opgegroeid in een dropje vlakbij Nijmegen. In 2018 heb ik de studie psychomotorische therapie en bewegingsagogie afgerond aan de Hoge Windesheim te Zwolle. Vanaf augustus 2019 ben volledig in dienst bij Twan Caldenhoven Psychomotorisch therapeut.

Ik vind het belangrijk dat kinderen weer lekker in hun vel zitten. Doormiddel van verschillende sport en spel activiteiten gaan we samen werken aan bijvoorbeeld zelfvertrouwen, voor jezelf opkomen en het aangeven van grenzen. Maar ook thema’s als leren omgaan met boosheid, angst en verdriet gekoppeld aan een spanningsmeter komen voorbij.

De praktische handvatten en interventies die gegeven worden zijn laagdrempelig en kortdurend zodat de kinderen en jongeren het zelfstandig of met ondersteuning van ouders weer in bijvoorbeeld de thuis- of schoolsituatie kunnen toepassen.